3 måder til at få loyale kunder

Hvis du vil have succes med din virksomhed, er det vigtigt, at du har trofaste kunder. Det behøver ikke betyde, at du skal have kunder, der hele tiden køber af dig. Selvfølgelig er tilbagevendende kunder altid gode at have. Dette indlæg handler om at få loyale kunder, som fungerer som ambassadører for din virksomhed.

Når du har glade kunder, hjælper de dig med at få mere succes. Det tager tid at få loyale kunder, men når du har fået dem, vil det være let for dig at drive virksomhed.

Derfor skal du også i gang med at skaffe en masse loyale kunder. Du ved sikkert allerede godt, at du skal arbejde hårdt og give en god service hver gang, hvis du vil have loyale kunder. I stedet fokuserer jeg på, hvordan du kan gå endnu længere for dine kunder.

1. Gå de ekstra skridt for dine kunder

Du har allerede et godt produkt eller den bedste ydelse. Du er nu klar til at gå skridtet længere for dine kunder. Hjælp dem med opgaver som de slet ikke tænkte over, at de ville have løst.

Du har en kæmpe viden om dit arbejdsfelt, og du må ikke bare tro, at dine kunder ved, hvad du kan hjælpe dem med. Når du løser en opgave for en kunde, skal du tænke på, hvordan du kan løse opgaven endnu bedre.

Hvis du hele tiden tænker sådan, bliver du bedre og bedre til dit job. Dine kunder bliver utrolig loyale overfor dig, da de kan se, at du giver dig 100 pct. for dem.

Tro mig, sådan får du loyale kunder.

2. Guide dine kunder

Dette kan være helt små ting, hvor du rådgiver dem inden for dit arbejdsfelt. F.eks. kan det være, at du forklarer dem, hvorfor de burde kigge i en bestemt retning, hvis de vil klare sig bedre i fremtiden.

Du skal ikke være bange for at give disse råd gratis til dine kunder. Rådene kræver handling, og hvis kunden går videre med dit råd, er der en god chance for, at de henvender sig til dig.

Din kunde bliver langt mere loyal overfor dig, når du hjælper dem uden at forvente noget igen. Du skal elske at hjælpe dine kunder til at få en bedre forretning.

3. Tænk på ikke-kunder som eksisterende kunder

Til allersidst vil jeg gerne slå et slag for, at du skal hjælpe og rådgive ikke-kunder. Dvs. alle dem som slet ikke er kunder hos dig endnu. Når du hjælper verden omkring dig med din viden, får du  en loyal fanskare.

Du skal tænke på, at du ikke ved, hvor din næste kunde kommer fra. Når du har hjulpet andre inden for dit arbejdsfelt, kan de se, at du har styr på dit kram. Det skaber loyalitet, og pludselig har du fået en masse ambassadører for din virksomhed. De anbefaler din virksomhed til andre.

Hvis du følger disse råd, er jeg helt sikker på, at du får masser af loyale kunder og loyale ambassadører for din virksomhed. Hvis du har spørgsmål til, hvordan du implementerer rådene i din virksomhed, er du velkommen til at skrive til mig.

Skriv til Bente – kvinden bag Realiseringsmetoden.dk
Bente Tromborg, coach og mentor i 2Wellness.dk
Går du rundt med spørgsmål om, hvordan du skaber stærkere kunde-relationer og sælger mere? Skriv til Bente, så kaster hun et frisk blik på sagen, og giver dig sine bedste råd.
[contact_form]

Tags: , ,

Facebook Comments:

Gratis e-bog til dig!

pilNedonlinebusiness

Følg nyhedsbrevet og få tips til at få mere tid, flere kunder og flere penge i kassen.
Gratis velkomstgave med det samme




blob-pil-op

Køb 5 – men betal kun for 4 individuelle sessions af 25 minutters varighed. De foregår via skype eller telefon

individuelle sessions
--------------------------------------

Opdag hemmeligheden bag effektiv onlinemarkedsføring, der skaber mere salg! Bliv medlem for kun 269 kr. + moms pr. måned

membershipcard_500x315
--------------------------------------

Bliv en del af det realiserende fællesskab

facebook